Fula Alingsås och sura Bliznac

Jag gillar tuff handboll och att man köttar på, men det är jädrigt fult att slå mot  huvuden eller dra i armar. Och det verkar min själ som att Alingsås medvetet just försöker knäcka motståndarna genom att slå mot huvudena. Jag har sällan sett så många slag mot Hammarbyspelarna. Det fulaste gjorde nog Johan Pettersson. Och det lyckades eftersom domarna sällan visade ut Alingsåsspelarna för detta.

Tycker att Hammarby hade oflyt. Jag tror jag räknade till 6-7 träffar i stolpe/ribba. Och matchen avgjordes när Båverud kom in i en otroligt olycklig period  med misslyckade skott, tappade bollar och dåliga passningar. Var detta Hammarbys chans att gå till SM-final? Jag hade räknat med att de skulle skrälla i en match borta och det var nära den här gången. Men kanske kan Alingsås nerver spöka i en avgörande femte match. Det verkar inte helt omöjligt.

Sen kan man notera att Alingsås inte är lika överlägsna hemma när det finns domare som inte lika lätt viker ner sig.

Bliznac verkar vara en ovanligt trist typ. Har man sett en surare person i en intervju? Och på plan verkar han vara sällsynt grinig. Tycker det är dålig stil att själv spela oschysst och sedan inte tåla något själv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jobbar inte du? ;)

2009-04-27 @ 10:47:22
Postat av: Mario

Du bloggskribenten, du verkar ju vara en rättskaffens man.. På tal om att medvetet försöka skada sina motståndare så tycker jag att du ska ta en titt på http://svtplay.se/t/103666/handboll



Alingsås-Hammarby startas automatiskt. När den startat drar du fram spelaren till 1.42.03. Kolla sen på Pavas sjukt fula skottsatsning med höger armbåge rakt fram, där snackar vi försök att medvetet skada motståndare.

2009-04-27 @ 13:49:30
Postat av: Viktor

Håller helt med om Bliznac men du kan lägga till att han filmar också. Titta 1.32.00 in i klippet när Jens Eriksson blir utvisad. Inte är händerna i ansiktet. Påminner om spanska 9m under 90-talet.

2009-04-27 @ 22:55:01
Postat av: Martin

Såg du Båverud i inslaget i tv-sporten? Han var surare än Bliznac. Förstår iofs att Jordan surnar till när han efter en bra halvlek påminns om sitt dåliga bortaspel.



Filmar eller inte. Två raka armar i bröstet ska oxå vara utvisning, och Kristian tar sig inte ens för ansiktet i situationen.

2009-04-27 @ 23:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0