Per Carlén

Det verkar som om Per Carlén kanske lyckas i Tyskland, trots allt. Det känns väldigt märkligt. För det första är jag övertygad om att han inte är särskilt intelligent och för det andra tror jag att han är rätt kass som tränare. Och omdömet kan ju inte vara det bästa när han låter sin son missbruka alkohol på det viset Oscar gör. Men antagligen hinkar pappan lika friskt.

Och så funkar Carlénkonceptet kanske  i Tyskland? Jag fattar ingenting.

Annars är det rätt kul att Flensburg från att vara en danskklubb istället börjar bli en svenskklubb.

De matcher jag sett med Flensburg visar att Beutler är en jäkligt bra målvakt, antagligen Sveriges bästa idag.

Kul också att se att Mattias Andersson också fortfarande håller hög klass.

Vad är det egentligen som gör svenska målvakter så bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0