Ett långt uppehåll

Hej alla!

Mitt uppehåll i skrivandet blev längre än förväntat och jag undrar om jag därmed har tappat alla läsare. Så det kanske vara, men det kunde inte hjälpas. Det fanns inte så mycket att skriva om. Men nu börjar det hända saker.

Vi kan notera att norrska landslaget mitt 6: a Frank Löke riskerar avstängning i 6 månader. Han har varit klantig nog att både skriva på för Skjern och Zagreb. Man kan ju undra hur han har resonerat. Blir det en avstängning så riskerar han alltså att missa EM.

Mattias Jansson och Christian Sandblom stämmer handbollsförbundet för brott mot lagen om anställningsskydd. De tar i rätt rejält och stämmer förbundet på 1 450 000 resp 1 180 000. Jag är rädd för att vi kommer att få se en hel del stämningar och kritik mot förbundet framöver. De verkar inte riktigt hänga med i utvecklingen.

Vår allas bloggargud Tomas Axnér har också vaknat till liv. Han kritiserar Åhus beachhandboll och jämför tävlingarna med Kiviks marknad. Han har inte fel. Charmen har försvunnit och ersatts med kommers. Kul att han berättar att det blå laget från Lund har upptaktsläger med hårdförläggning. Ont om pengar fortfarande alltså.

Det tyska domarparet Lehme och Ulrich har blivit avstängda i fem år. Rätt åt dem! För min del så kan de försvinna helt från handbollsvärlden. Men tyska förbundet verkar vilja överklaga. Så hur det hela slutar vet vi alltså inte.

Och så kan vi gratulera landslagets juniorkillar som kom hem med en bronsmedalj från VM. Ungdomsverksamheten är fortsatt stark i Sverige.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0