Fotbollsdrägg

Råkade stöta på HIF: s supportrar på Malmö Central idag inför derbyt mot MFF. Det gav en och annan tankeställare.

Vilken skillnad på fotbolls- och handbollssupportrar! Nu tycker jag att det oftast är för dåligt tryck i handbollspubliken. Det är alldeles för tyst på läktarna. Och jag hoppas att vi kan få lite mer av Tifokultur i handbollen men HIF supportrarnas beteende idag hoppas jag aldrig att vi får se kring våra handbollsmatcher. Inte stöttar man sitt lag när man som dessa drägg kastar ölflaskor och smällare mot poliser och oskyldiga förbipasserande. Varför hejar man inte på sitt lag, varför vill man bara framföra hur mycket man hatar Malmö?

Och det är absurt att det ska behövas så många kravallpoliser och piketbilar för att slussa supportrar från stationen till stadion. Vad kostar inte detta samhället? Men dagen räddades för min del, om jag bortser från Zlatans mål ikväll, av en hemlös som plirade mot HIF dräggen och helt plötsligt ropade: "Är det ingen som hejar på Mjällby?".


Kommentarer
Postat av: M

Om du tycker det är dåligt tryck på handbollsmatcherna i Sverige antar jag att du inte har varit i skokartongen ;)

2009-09-02 @ 16:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0