Hemma från Grekland

Och så kom jag hem från Grekland och upptäcker att det inte blev någon träningsmatch mot Lugi och H43. Skadeläget var för ansträngt. Båda lagen har helt klart smala trupper. Och det kommer att hindra dessa lag från att komma bland topp 8.

HK Malmö har sprattlat rätt bra i träningsmatcherna. Kommer de att bli bästa nykomling? Inte omöjligt nu när man ersatt Carlén med en tränare som har kompetens.

Och avbytarbänken har ännu inte meddelat vilka lag som blir topp 4:a. Jag är fortfarande nyfiken på vilket lag jag missat.

Här kommer mitt första säsongstips. Jag kanske kommer att ändra mig, det kan ju hända saker under månaden fram till seriestarten:

1. Ystad IF
2. Sävehof
3. Alingsås
4. Guif
5. Hammarby
6. RIK
7. Skövde
8. Lindesberg
9. HK Malmö
10. Lugi
11. H43
12. IFK Kristianstad
13. Drott
14. O/V

Kommer Drott att åka ur? Ska en epok gå i graven?

Kommentarer
Postat av: M

Intressant rankning, tror inte topp 4 kommer se ut som den gör, alingsås o sävehof kommer kriga om 1a platsen medans guif o ystad gör upp om 3e platsen. Tror inte heller att RIK kommer ligga så högt i serien vid slutet nu när både bernadsson och Iveland spelar för alingsås isånafall krävs det att dem unga gör en enorm insats.

Håller dock med om att HK Malmö ser vassa ut och att dem kan bli årets nykommling

2009-08-25 @ 19:31:21
Postat av: Avbytarbänken

Avbytarbänkens tips publiceras lagvis. Ett om dagen fram till seriestart, med start om två veckor.

2009-08-25 @ 20:11:28
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0