Diverse

Har på omvägar hört att det är rena sjukstugan i H43. Bland de skadade märks bland annat att Zoran har ont i ryggen och Axnér i hälsenan. Är det något fel i försäsongsträningen? Kan det vara så att åldern börjar ta ut sin rätt för Zoran och Axnér?

Men skadeläget verkar ju inte mycket bättre i Lugi. Kändes lite tamt att ställa in träningsmatchen mot H43. 

Jag har ju tippat Ystad IF i topp i år (såväl som i tidigare år), men det går inte så särskilt bra i träningsmatcherna. Ska man missa i år igen? I så fall börjar de kännas lite som MFF.

Och efter närmare eftertanke så har jag nog tippat RIK och Skövde lite väl högt i går. Jag får nog komma med ett nytt förslag inom kort.  

Kul att avbytarbanken kommer att lägga fram sitt tips om två veckor. Jag väntar med spänning. 


 

Kommentarer
Postat av: Mario

Så länge YIF inte skaffar sig en vettig målvakt kan de glömma att ta sig långt i ett slutspel. Målvakterna kanske i grunden är ok, men man spelar ett försvarsspel som verkligen inte verkar passa laget. Inte ens när Anders Persson stod där räddades särskilt många bollar.



Och vem ska avlasta Hasse på linjen?



Att ha Hammarstrand och Ekberg på samma position känns så där. Ingen av dessa håller riktig toppklass på nio meter, vilket inte heller Kacper gör.



Nä, det går inte i år heller. Man blir dock fyra i mitt tips. 1) Sävehof, 2) Guif, 3) Hammarby, 4) Ystad.



Så blir det.

2009-08-26 @ 22:40:08
Postat av: Ur-YIFáre

Håller med Mario på alla punkter. Klockren analys! YIF fyra och ut i semi som bäst...TYVÄRR!!!!



Även skavet mellan huvudsponsorer och coach Winther irriterar.

2009-08-28 @ 19:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0