Dubbla trendbrott

För första gången på länge fick jag in några slantar och Lugis svit bröts. Vad gäller Lugis förlust så har jag fått en kommentar om att jag återigen bevisat min inkompetens. Elva raka matcher utan förlust kan inte handla om tur enligt "Dnul i neröS". Nja, jag vet inte det jag. Igår tyckte jag att Lugi hade lite oflyt och förlusten kom också då. Om man har haft elva raka jämna matcher utan förlust så bör man ha haft en del tur. Men naturligtvis handlar det inte bara om tur, Lugi spelar just nu en riktigt bra handboll. Styrkan är den jämna truppen. Frågan är om laget klarar av att konservera formen över uppehållet.

Gårdagens mycket omdiskuterade domslut när domarna inte var överens om vilket lag som hade bollen och som fick Zanotti att gå i taket kan mycket väl vara avgörande för matchens utgång. Målet och utvisningen på Zanotti bjöd in Ystad i matchen. Situationen visade på ett mycket dåligt omdöme från domarna. Självklart skulle man ha stoppat matchen när det ena laget följer den ena domarens tecken och det andra laget den andra domarens tecken.

Det är inte första gången som det stormar kring Niclas Widell och Jonas Åström. Och säkert inte den sista. De har en konstig förmåga att fatta märkliga beslut.

Jag kan också notera att Lugis klack blir allt mindre och mindre. Undrar om den har försvunnit helt till det kommande derbyt mot H43? Det är lite synd, för klacken har verkligen gjort det roligare att gå på handboll.

Och så tänkte jag klaga på Lugis speaker igen. Han är inte bra. Finns det någon som hör vad han säger? En sak uppfattade jag dock igår och det var att han tycker att Lund har Sveriges bästa handbollspublik. Jag retar mig på sådana floskler, som dessutom i det här fallet saknar all grund. Om det är något som Lund inte har så är det en bra handbollspublik. Som Sydsvenskans förre journalist Jan Mårtensson brukade säga: "Lunds Idrottshall är det enda ställe där man kan höra 2 000 ögonbryn höjas". Så tyst är det ibland.

Av tv-sändningen kan jag också notera att det är pinsamt med SVT:s reportrar som ofta är för dåligt insatta i handboll.

Kim Ekdahl visade inte heller igår varför han är med i EM-truppen. Är det meningen att han ska gå på genombrott med ryggen mot försvararna i Innsbruck? Men han sköt i alla fall tre skott utifrån igår. Det är ju ett gott tecken på att axeln är på väg att bli bättre.






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0