EM truppen

Avbytarbänken gör idag, som vanligt, en rätt grundlig analys av Staffan och Olas val av spelare till januarilägren.

Jag tänker inte skriva lika mycket utan nöja mig med att konstatera att:

Valet av målvakter tydligen styrs av speltid. Det är väl kantboll vem av tas ut av Johan Sjöstrand och Per Sandström. Men jag undrar om inte Per Sandström är bäst just nu av dessa.

Det känns lite tunt att bara ta ut två V6:or. Med tanke på att Jonas Källman brukar hamna i koma under turneringar så vill det till att Fredrik inte blir skadad.

Precis som i damtruppen så är det många mitt 6:or. Det känns som en för mycket. Lite förvånande är det att Olof Ask är med.

Och det känns lika tunt att ta ut två H6:or. Och jag är dessutom tveksam till Jan Lennartsson, som trots att han kanske är den intelligentaste i truppen brukar försvinna i turneringar. Även här vill det till att det inte blir några skador.

På krispositionen V9:e så är det en hel drös spelare. Bliznac är inte med, vilket är mycket förvånande. Det är lika förvånande att Fredrik Larsson eller Kim Ekdahl är med. Den ene har knappast slagit igenom och den andre kan inte ens skjuta just nu. Men Kim kanske är med för att lära inför framtiden.

På både M9:e och H9:e så är också enbart två personer uttagna. Det känns också tunt. Men valet av spelare känns helt rätt.

Jag hade åtminstone minskat antalet M6:or och V9:or med en på varje position och satt dessa på någon av kant- eller M9:e positionen. Men jag är ju enbart en amatörbloggare.

Och apropå diskussionen om Ystad är ett ojämnt lag eller ej. Så kan man ju inte låta bli att lägga märke till att Ystad förlorade mot RIK idag. Är inte det ojämnt så säg att matchen innan vinna mot Alingsås för att sedan förlora mot RIK?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0