Köpelag igen

Signaturen "Neutral" verkar ha reagerat på att jag betecknade HK Malmö som ett köpelag och menar att Lugi också är ett sådant. "Neutral" räknar upp 11 spelare och hävdar att de utgör 12 inköpta spelare. "Neutral" räknar också upp Gudmundsson två gånger, så egentligen är det alltså 10 spelare som han menar är inköpta. För min del väljer jag att räkna bort Hallberg och Nordmark så inte kom till Lugi som färdiga spelare. Jag tycker att man kan definiera ett köpelag som ett lag som närmast enbart tar in färdiga spelare.

Så av Lugis 20 mannatrupp är 8 inköpta. Det tycker jag inte riktigt uppfyller kriteriet definitionen av ett köpelag. Kom igen! Hur många i HK Malmö är inköpta som färdiga spelare? I ärlighetens namn så borde det vara tydligt  rent objektivt att det är stor skillnad mellan dessa lag.





Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Framförallt är de inte inKÖPTA, utan värvade. En väsentlig skillnad.

2009-12-06 @ 23:18:21
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se
Postat av: Martin (hk malmö)

Hej!

Nyligen funnit din blogg. Efter en lite snabb bedömning så gillar jag vad jag ser änsålänge. Jag måste ju kommentera din "köpelag" tes. Jag håller med att änsålänge är Hk mer ett köpelag än lugi, men att slänga in värvade e ju bara humor, det är ju hk oxå, sen har vissa av dom varit nere i allsvenska och kämpat upp laget. Vissa var oxå med när vi var upp i elitserien och ramla ner. Det tycker jag inte kännetecknar en "köpt spelare", och ska vi då gå på din tes så är ju alla dom nya spelare för iår värvade. Men jag vet och hoppas att malmö för en långsiktigsatsning och då menar jag nere på dom lägrenivåerne, för att på framtidasikt ha mycket mer egetmaterial. För att köpa ihop ett lag brukar sällan gå väl.

2009-12-08 @ 09:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0