Dam VM

Och så är lottningen klar för damernas VM också klar. Landslagstränarna verkar nöjda men jag tycker att det är en tuff lottning. 

Sverige ska i grupp A möta Danmark, Tyskland, Frankrike, Kongo och Brasilien.


Man måste bli sämst trea för att gå vidare till huvudrundan. Man måste alltså troligen slå ut någon av Danmark, Tyskland eller Frankrike. Visserligen har svenskorna sista tiden haft relativt lätt för Tyskland och varken Danmark eller Frankrike är så bra som de har varit. Men jag är rädd för att motståndet ändå blir för tufft. I vilket fall som helst är det en riktigt jämn grupp.

Skulle Sverige gå vidare får man möta någon av de tre bätsa av Ryssland, Ukraina, Angola, Österrike, Thailand och Australien. En ojämnare grupp där Ryssland, Ukraina och Österrike bör gå vidare.

 
Sverige är på gång med ett ungt och talangfullt lag. Jag önskar verkligen att damerna blommar ut och slår igenom redan i år men som sagt jag tror det dröjer ett litet tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0