SM final i Malmö

Min bloggaridol avbytarbanken.bloggagratis.se tycker att det är dålig tajming att lägga SM finalerna i Malmö 2010 eftersom inga skånelag lär vara i final. Jag håller inte med och skrev följande i en kommentar i hans blogg:

"....Jag köper att Skåne troligen inte kommer att ha ett lag i final 2010, men det lär de inte heller ha 2011 eller 2012. Jag köper också att det blir mer fest när åtminstone ett av finallagen kommer från finalarenans närområde. Men jag vill ändå påstå att det inte går att utse finalarena utifrån vilka lag man tror kommer att gå till final. Ingen kan garantera att Sävehof eller Alingsås är i final 2010, så varför lägga finalen i Göteborg, av det skälet? En sak som möjligen talar för Scandinavium är att det antagligen blir fler på läktarna där."

Tycker fortfarande således att det var ett bra val att lägga finalerna i Malmö och att det kommer att bli en bra stimulans för skånehandbollen. Och att denna stimulans behövs framförallt i Malmö där handbollen för en tynande tillvaro, trots Malmö HK.


Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Publicerar mitt förtydligande även här.



Finalen ska inte läggas där det mest sannolika finalparet finns. Att låta Göteborg, Stockholm och Malmö annordna var tredje år är kanon. Det enda Avbytarbänken egentligen menade var att Malmö Arena kanske skulle väntat ett år innan man la sin första offert på arrangemanget, så hade chansen varit större för Skånerepresentation i finalerna.

2009-07-02 @ 21:25:23
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0