Damlandslaget i VM-kval

Såg damerna möta Montenegro igår. Det blev till sist en sjumålsvinst men frågan är om det räcker för att gå till VM i Kina. Det blir tufft i bortamatchen och Montenegro är inget dåligt lag. Jag tror tyvärr att ledningen från första matchen inte räcker till. Det finns en stor risk att det rätt orutinerade svenska laget viker ner sig i publiktrycket.

Kul att Grundström ångrade sitt beslut att inte spela i landslaget. Hon gjorde en stabil match igår med en räddningsprocent på 60 %, om jag minns rätt. Försvaret är i högsta världsklass men framåt är man lika dåliga som alltid. Det är rätt frustrerande att se damerna spela. Några matcher till och mitt hår är helt grått av alla tekniska fel och felaktiga beslut.

Förbundet har ju valt Bagarn och Per Johansson istället för Schefvert. Det kanske behövdes ett byte, vad vet jag, men jag är fortfarande tveksam till Bagarns kapacitet. Han lyckades inte särskilt bra i Ikast och i Lugi. Framtiden får utvisa om förbundet gjorde rätt. Men jag gillar att Natalie Hagman, 17-åriga Skurutalangen, fick speltid igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0