Diverse

Min bloggarvän avbytarbanken.bloggagratis.se kommenterade mitt förra inlägg och tog upp kontroversen mellan Kjell Eliasson och Peter Mattias Jansson. Ja, vad hände med den historien? Det känns som om Handbollsförbundet är ett svart hål där mycket försvinner.

Och så undrar jag om Polen vinner över Montenegro i kväll? Polen är ju ett bättre lag, men ett Montenegro som kan fixa en EM-plats genom att vinna hemma i kväll är säkert inte lätta att slå. Och jag blir inte förvånad om Polen blir handlingsförlamade av nerver. Det kan mycket väl bli en skräll i kväll och jag satsade en liten slant på Montenegro nyss.

Och så har vi truppen till Turkiet.

Daniel JOHANSSON, IF Guif
Anders PERSSON, Bjerringbro/Silkeborg

Fredrik PETERSEN, GOG Svendborg

Nicklas GRUNDSTEN, HSV Hamburg

Olof ASK, GOG Svendborg

Niclas EKBERG, Ystads IF HF

Jonathan STENBÄCKEN, IK Sävehof

Kim EKDAHL DU RIETZ, LUGI HF

Mattias ZACHRISSON, IF Guif

Kristian BLIZNAC, Alingsås HK

Joacim ERNSTSSON, TVIS Holstebro

Albin TINGSVALL, Hammarby IF HF

Patrik FAHLGREN, IK Sävehof

Robert JOHANSSON, IK Sävehof


Ett intressant lag med både nykomlingar och återvändare. Jag tycker det är extra kul att Joacim Ernstsson är tillbaks igen. Han har gjort en lysande säsong i Danmark. I vilket fall som helst så är det en härlig känsla att både EM-platsen och gruppsegern redan är klar.

Till sist konstaterar http://www.handboll.info/ att alla våra landslag, för första gången någonsin, kvalificerat sig för mästerskap. Riktigt imponerande! Så även om herrarna ännu inte uppnått forna tiders styrka, så har handbollen som helhet aldrig varit starkare i Sverige. Framtiden ser ljus ut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men allvarligt....Tingsvall, R johansson och Stenbäcken. Vad sysslar FK med??? Pinsamt!

2009-06-19 @ 13:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0