Partille Cup igen

Signaturen Mitt6 påpekar att det var orättvist av  mig att jämföra Lugi och H43:s deltagande i Partille. Signaturen menar att Lugi både slipper betala boende och deltagande i Partille. Signaturen antyder således att det enbart är av ekonomiska orsaker som H43 inte deltar. Det handlar inte om viljan.

I ärlighetens namn så ligger det något i vad Mitt6 skriver.  Lugi har ett samarbete med Sävehof kring Partille och Lundaspelen, så att båda klubbarna deltar i varandras turneringar till en lägre kostnad. Partille kostar för de flesta lag:
Lagavgift/lag: 1200 kr samt deltagaravgift/pers*: 1350 kr. Låt säga att 20 ledare och spelare deltar så bli alltså kostnaden per person: 1410 kronor. Sen tillkommer resor. Så det kostar ju en del att vara med. Jag skulle gissa att Lugispelarna får betala hälften av detta, så det är inte lika ekonomiskt smärtsamt för Lugispelarna.

Men deltagandet i Partille säger ändå något om klubbarna i Lund. Varför är det just Lugi som arrangerar Lundaspelen? Varför har just Lugi ett samarbete med Sävehof? Varför åker fler Lugilag till Partille än vad det ens finns ungdomslag i H43? Varför kan mindre föreningar än H43 skicka fler lag till Partille? H43 skickar i år tre lag, samt ett delat med Lundagård. Man kan jämföra detta med några andra skåneklubbar: Åstorp,  Lundagård och Ankaret skickar alla fem lag, Näsby skickar sex och OV skickar hela elva lag. Har de mer pengar? Nej, det handlar naturligtvis ändå mest om viljan. Och faktiskt även om kunskap och kompetens.


Kommentarer
Postat av: Perspektiv

Det är klart att om jag vill visa att jag är bättre än någon annan, så väljer jag givetvis referensramar!

H43 kunde tagit ut någon annan turnering tex Åhus,Potatiscupen eller Skadevi, där vi är/har varit större.

Jag jämför inte med Lugi, utan med andra föreningar. Där står vi oss gott med över 1100 medlemmar.

Jag är glad för Lugi och Lugianhanhängare borde vara glada för H43. Inte annat för flåset i nacken. Våra föreningar gör den andre bättre!

Det är tråkigt att jämt leta fel hos den andre, för vi alla älskar ju handboll.

Leta fel hos ishockey och innebandy istället! Det är ju sjukligt att Södra Dal spelar sina hemmamatcher i Idrottshallen i Lund och att utslagningen inom hockeyn är så stark. T E X.

2009-07-03 @ 09:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0