Studentvecka

Denna vecka går studenterna ut i Lund. Det är en jäkla tutande i stan. Jag kan bara hoppas det blir samma stämning i Lunds arena på torsdag. För nu drar det ihop sig. Det är dags för herrarnas tre sista EM-kvalmatcher. Vinst i två och det blir gruppseger och bättre lottning i EM. Och det låter inte som en hopplös uppgift. Det bör bli vinst hemma mot Rumänien och borta mot Turkiet. Men av någon anledning så är jag lite nervös för Turkietmatchen. Men antagligen är det helt obefogat för Sverige känns alltmer stabilt. Men mot Polen i Wroclaw tror jag det blir en garanterad förlust.

Förra gången när Sverige spelade i Lunds arena och vann över Polen så var det en ovanligt bra läktartryck för att vara i Lund. Jag är rädd för att det blir lite sämre stämning på torsdag. Det är inte ens säkert att det blir fullsatt. Lite synd, men jag rädd för att Polenmatchen var en engångshändelse. Hoppas jag har fel. I vilket fall som helst så ska det bli kul att se landslaget igen. Undrar vilka som kommer att spela i matchen på torsdag?






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0