Val av president i IHF

Idag är det val av president i IHF. Om jag har förstått saken rätt så står valet mellan nuvarande presidenten egyptiern Hassan Moustafa och luxemburgaren Jeannot Kaiser. För min del hoppas jag att Moustafa försvinner. Det har varit lite för mycket skandaler kring hans person. Några exempel:

Moustafas ointresse för dopingfrågor hotar handbollens deltagande i OS.
Han är misstänkt för att försökt försnilla 1,6 miljoner schweizer franc från förbundet.
De tillrättalagda VM-kval matcherna i Asien där man ville hindra Sydkorea från att kvalificera sig.
Hans idé om att man skulle förbjuda handbollsklister från internationella matcher.

För handbollens trovärdighet måste det till ett byte. Men Moustafa beskylls nu från att ha köpt röster från mindre framgångsrika handbollsländer och lär väl sitta kvar. (Blatter lyckades ju med samma taktik i FIFA.) Jag är uppriktigt rädd att med Moustafa vid rodret så kan handbollsvärlden komma att spricka. Jag har svårt att tänka mig att EHF accepterar att Moustafa styr och ställer i IHF hur länge som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0