Dagen efter dagen efter

Jag lät lite gnällig i förra inlägget.

För det första är  Alingsås verkligen inte det enda lag med spelare som ibland går över gränsen. 

För det andra är det antagligen nya tider som gäller, men jag gillar inte tanken att handbollsspelare ska börja bli som fotbollsspelare. Hur många filmningar ser man inte under en seriematch i den spanska ligan eller i internationella fotbollsmatcher? Vill vi verkligen att det ska bli likadant i handbollen? Och hur ska domarna i så fall överhuvudtaget kunna göra sitt jobb?

Det är därför jag blir lite undrande till tränare som verkar tycka att det är ok med fult spel och filmningar. Och jag tycker att Alingsås hade mest av den varan i slutspelet.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0