Rätt ska vara rätt

Trodde inte jag skulle hinna skriva något mer innan jag ska vaxa benen och putsa naglarna under den kommande SPA-helgen.

Jag har fått en del kritik för att jag inte haft på fötterna när det gäller Alingsås med viss rätt. Jag ska inte älta det mer, men skulle det visa sig att jag har varit fel ute, så kommer jag naturligtvis be Alingsås fans om ursäkt. Även om jag fortfarande tycker att man inte bara kan hålla sig till hårda fakta, utan att man som bloggare måste få lov att spekulera. I ärlighetens namn så tror jag inte heller att alla min kritiker heller sitter inne med alla fakta.

Och sen måste jag säga att Hammarbys fanns också måste kritiseras. Det härligt att de hörs och skapar stämning, men om de använt sig av rasistiska tillmälen och spottloskor så är det inget annat än en ren skandal. (Kanske bäst att förtydliga att jag inte kan bevisa att det är sant, utan är en spekulation från min sida.) Jag kan i alla fall lugnt konstatera att de inte alltid är särskilt nyktra när de besöker arenan i Lund.

Och sen undrar jag hur Staffan Olsson tänker. Kommer han att försvåra för Alingsåsspelare att komma med i landslaget? Hoppas inte det. Han borde kunna skilja på landslaget och klubblaget. Men jag är inte helt säker. Det känns som om vissa Hammarbyspelare har lättare att komma med i landslaget än andra. (Även här privata funderingar. Jag har inte gjort någon statistisk utredning).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0