Schulman vs Eminem

Och så tänkte jag sticka i mellan med något som inte handlar om handboll.

Läste en musikrecension i veckan, tror det var i Skånska Dagbladet, där recensenten jämförde Eminem och Alex Schulman. Båda sades drivas av samma hat.

Jag kan inte låta bli att ta upp detta i min blogg eftersom jag ibland vill ta upp sådant jag tycker är korkat. För recensionen är inget annat än en massa trams. Recensenten förstår tydligen inget av vad som driver människor.

Alex Schulman är en mediahora som gör vad som helst för att få uppmärksamhet. Det finns överhuvudtaget inget äkta i det han gör. Även om Eminem också drivs av att bli uppmärksammad och tjäna pengar finns här mycket mer av integritet och kompromisslöst konstnärligt skapande.

Och så kan jag inte låta bli att tänka på de kommentarer jag fått om att jag måste ha fakta för att överhuvudtaget framföra åsikter. Jag kan naturligtvis inte bevisa att Alex Schulman har sålt sin själ för att få uppmärksamhet eller att Eminem inte alls är cynisk och beräknande. Jag menar fortfarande att det inte går att blogga om man inte får lov att tycka något utan att alltid ha på fötterna. 

Och inte har vår bloggargud Axnér alltid fakta bakom sina påståenden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0