Second leg

Nu närmar sig avgörandet i både Danmark och Champions League.

Kommer Aalborg att lyckas vinna på hemmaplan idag mot Viborg. Ytterst tveksamt. Viborg står i en klass för sig i damhandbollen. Obesegrade i serien, pokalvinnare och CL-mästare. Viborgs damer är så bra att Viborg inte anser sig ha råd med ett herrlag i danska toppen.

Kolding mot FCK känns öppnare. Kolding gjorde en överraskande bra match mot FCK på bortaplan utan Bo Spellerberg, men frågan är om det var en tillfällighet. Men FCK är inte lika stabila i år och kan mycket väl förlora två matcher på raken och därmed även titeln. Mycket hänger på om Martin Boquists form håller i sig och om Steinar Ege spikar igen som han brukar. Jag tror på en Koldingvinst idag och en tredje match. Koldings form verkar vara i stigande.

Sen har Kiel borta i morgon mot Ciudad Real. Det blir tufft, men jag tror på Kiel. De spelade lite blekt hemma i söndags och jag tror inte att de gör två lika tama matcher i rad. Ska vi gissa att Kim viker ner sig som vanligt. Något stämmer inte i den mannens psyke.

Och sen är det snart slut för Stefan Lövgren. Det kommer att bli tomt utan honom i handbollen. Han är väl så nära en legend man kan komma. Jag glömmer inte semifinalen i VM i Paris när han sätter dit segermålet med 3 sekunder kvar att spela (jag hade glädjen att vara på plats och skrek så att jag tappade rösten).

Lite trist att de sista från Bengans landslag är på väg att sluta. En epok är därmed snart över. Kan Sverige någonsin komma tillbaka i toppen igen? Det är inte omöjligt, tror jag. Vi producerar fortfarande spelare i världsklass som gör succé utomlands. Visst känns det som om vi är på gång igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0