Tröjfärger

Varför är handbollslag så sällan randiga? Det är ju rätt vanligt i fotboll, men i handboll vet jag bara ett fåtal. Inte ens tio lag kan jag räkna upp. Lite synd för jag tycker det är rätt fräckt med ränder.

Och varför är det så populärt med svart? Lugi hade en gång vita byxor, nu är det svart som gäller. Sävehof var gula en gång i tiden, men nu ska de vara svarta av någon anledning. Malmö HK och GUIF gillar också svart. Hoppas det inte blir fler som får för sig att spela i svart. För man ska vara stolt över sin klubbfärg.

Men vilken är egentligen den snyggaste klubbfärgen? Eller vilka har de snyggaste matchstället? 

Hade varit kul att få några kommentarer om vad handbollsfans tycker är snyggast. Men av mina tidigare kommentarer så är jag säker på att blått kommer att få flest röster.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0