Ungdomsverksamhetens betydelse del II

Min förebild avbytarbanken.bloggagratis.se har gjort en sammanställning över herrarnas elitlag. Han har tittat på hur gamla klubbarna är, hur stor ungdomsverksamhet man har och hur många egna produkter man har. En intressant läsning. Hans teori är att det tar tid att nå framgångar. Jag tror han har rätt.

I ett tidigare inlägg har jag tagit upp ungdomsverksamhetens betydelse. Det skulle vara intressant att bygga vidare på avbytarbankens analys och titta på sambandet mellan ungdomsverksamhetens storlek och klubbarna ekonomi och publiksiffror. Jag är övertygad om att det finns ett samband.

Det skulle också vara intressant att testa teorin att storleken på ungdomsverksamheten har betydelse för antalet egna produkter. Det skulle därmed kunna gå att få fram ett mått på hur bra eller dåliga klubbarna är på att  förädla sina egna ungdomar. Det skulle kunna bli en kul lista.


Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Är det en uppmaning? I så fall är den antagen. Såvida du inte redan har börjat knåpa på en sammanställning. Ryt till i så fall.

2009-05-19 @ 11:07:16
URL: http://avbytarbanken.bloggagratis.se
Postat av: Avbytarbänken

Jag nöjer mig med kortsiktiga forskning som nu finns publicerad. Tack ändå.

2009-05-19 @ 15:12:02
URL: http://avbytarbanken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0