Min namne

Den bittre Lindesbergaren i stürmerfoul.bloggagratis.se har upptäckt denna blogg med nästan samma namn. Låt mig citera:

"Nästa blogg att kika på är min namne. Samma dag som den här bloggen såg dagens ljus sparkade en annan i gång sin verksamhet. Döm om min förvåning när jag upptäckte att http://sturmerfoul.blogg.se hade skapats. Ett märkligt sammanträffande att två bloggar med oerhört liknande adresser skapades samma dag. Men där upphör också likheterna då den andre inte riktigt når ända fram, som h*n själv säger, "Nästan är det som gäller i Lund."
 
Jag tycker det är rätt kul att h*n inte tycker att jag når fram. Fram till vad? Och vad är det Lindesbergaren når fram till? Jag förstår inte. Antagligen kommer Lindesbergaren säga att det beror på att jag är en dumdryg skåning. Folk norr om Hässleholm har ofta svårt att acceptera att skåningarna är ett ovanligt duktigt folkslag. Kan dock hålla med Lindesbergaren att det är konstigt att SM-gulden så sällan landar i Skåne.

Trots de snarlika namnen så är det här två bloggar med olika inriktning men båda behövs. 

Mitt syfte är att försöka vara seriös och eftertänksam. Jag vill hellre analysera än provocera. Vi får se vem som får flest läsare, även om jag inte bryr mig så mycket. Hittills har jag i alla fall varit mer produktiv.

Och sen måste jag erkänna att jag gillar Lindesberg och kommer att skriva ett inlägg om detta skogsfolk inom kort.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja pappa!

2009-05-05 @ 12:55:34
Postat av: Anonym

Heja pappa!

2009-05-05 @ 12:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0