Borta

Har varit bortrest en sväng och tänkte att nu får jag säkert på tafsen när jag, utan särskilt mycket på fötterna, kritiserade Kjell Eliasson. ´

Men jag kom ju helskinnat undan. Men jag har tänkt lite mer på det inträffade. Jag läste Kjells svar i Skånska Dagbladet och i svaret finns inte ens en minsta antydan till att det kunde vara ett problem med att ha jobbat för en förening och sedan ha i uppdrag att se till att allt går rätt till när samma förening spelar en match.

En parallell. Om jag en gång i livet hade haft en hög post i Lugi och sedan några år sedan som anställd i Skatteverket skulle göra en revision av Lugi, så hoppas jag att jag hade reflekterat över det lämpliga. Och samma reflektion tycker jag att Kjell också borde ha gjort. Det tyder inte bara på dåligt omdöme utan också på att mannen antagligen har ett väl stort ego när han verkar tro att han alltid kan vara helt opartisk och neutral oavsett situation.

Men problemet handlar mer om en domarbas. Är det som en kommentar nämnde lämpligt att tillsätta domare i matcher där domarna har varit aktiva i de spelande lagen? Visserligen har vi en domarbrist i Sverige och visserligen är handbolls-Sverige litet, men jag börjar bli allvarligt bekymrad om man inte ens diskuterar domartillsättningar i termer av ev partiskhet. Det borde vara en självklart att sträva efter att domare och domarkontrollanter är så opartiska som möjligt.









Kommentarer
Postat av: Åskådare

Eliasson har totalt sett INTE gynnat Alingsås, tvärtom. Eliasson fick "sparken" från AHK, och har snarare ett agg emot klubben.



Hur som helst så borde han inte vara delegat vi Alingsås matcher, och domare med förflutet i klubbar ska givetvis döma andra matcher.

2009-11-29 @ 01:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0