Botten

Årets serie är jämn. Det är sanslöst svårtippat. Jag har lyckats spela bort min första hundralapp och halva andra hundralappen. Först krigar H43 till sig en poäng mot Alingsås och sedan är man otroligt tama och förlorar hemma mot Kristianstad. Ystad visar styrka borta mot Lindesberg för att sedan torska hemma mot Lugi.

H43 har nu en intressant bortamatch mot OV framför sig. Förlust där och man är verkligen fast i bottenträsket. Jag såg matchen igår och anfallsspelet var uddlöst. Inte ens Roganovic gjorde en bra match. Det finns antagligen flera orsaker till H43: s kräftgång. Skador på Nemanja och Bamberg, en tränare som jag undrar om han är tillräckligt kompetent, en för hård matchning av få spelare (igår verkade orken ta slut i mitten av andra halvlek), dåligt stöd på läktarna (det kändes verkligen som glädjesiffror med 1200 åskådare igår även om det var många Kristianstadbor på plats och klacken bestod som vanligt av en ensam trumslagare).

Lugi däremot verkar vara inne i ett stim. Det är märkligt hur laget har förvandlats under säsongen, från de första matchernas tröga och fantasilösa spel, till dagens spel med kämpaglöd och bra skytte. Jag trodde i början av säsongen att Lugi skulle få det mycket svårt utan Kim Ekdahls skytte, men det har gått bra ändå. Men spelet vände när Kim Ekdahl började vara med i anfallet som murbräcka, så hans betydelse är stor i laget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0