Dagen efter

Ja, så var 40 kronor bortspelade igen. Man kan verkligen börja ta mina beslut som en vägledning. Man kan lugnt satsa på det lag som jag tror ska förlora.

Det var verkligen en omväxlande match igår mellan Skövde och Lugi. Det kunde ha slutat hur som helst även om jag tycker att Lugi som helhet var aningen bättre. Men någon högre kvalitet tyckte jag inte att matchen höll. Det går inte heller som Ulf Sandgren att skylla på otur att man återigen tappar poäng i slutet av matchen. Mot Sävehof var det en coachmiss att tillåta Fritzon stå omarkerad på egen planhalva. Mot Skövde blev man alltför passiva i sista anfallet. Sen var det förstås nära att Lugis målvakt klarade straffen i slutsekunden. Men man skulle ha avgjort innan dess.

Verkligen starkt av Malmö att slå Ystad ikväll. Men det säger också något om Ystads märkliga förmåga att vara otroligt ojämna. Återigen, jag har ältat detta förr. Vad beror det på? Varför får man inte ut mer från spelarmaterialet? Oavsett orsak så är Winther trots allt den som bär yttersta ansvaret. Men Ystad kan förstås fortfarande vinna SM-guld, så man ska inte underskatta dem. Men helt klart borde man kunna dominera mer i serien än vad man gör. Undrar om man även denna gång kommer att skylla på att motståndarna är ojusta.

Det ska bli intressant att se hur långt det kommer att bära för HK Malmö. Kan det bli slutspel i år? Det vore ett lyft för handbollen i Malmö.

Och Kim Andersson och Marcus Ahlm var bleka i dagens match. Det kanske är dags för Oscar Carlén att bli första-valet i landslaget.




Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

59 kr kvar. Vågade inte spela Malmö ikväll, trots att jag trodde på dem. Spelade in en del pengar på Alingsås seger i CL, men i "hundringen" räknas ju bara Elitserien.

2009-11-10 @ 22:21:17
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se
Postat av: Jocke

Kim kanske inte var på topp hela matchen, men han var sett till gårdagens matcher bättre än Carlen. Ingen tvekan om det.



Om man bortser från gårdagen så tycker även jag att Carlen borde få mer speltid.

2009-11-11 @ 11:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0