Lugi

Med jämna mellanrum brukar jag kritisera Lugis bristande förmåga att marknadsföra sig och sina matcher.

Jag kan notera att Lugi står för den största publikminskningen i elitserien: från ett snitt på 1940 förra året till 1444 just nu. Om inte det är en väckarklocka så vad annars skulle kunna få de ansvariga att vakna? Passiviteten eller den bristande kompetensen från de ansvariga i Lugi innebär ett stort intäktstapp. Jag är övertygad om att satsade kronor på marknadsföring betalar sig genom ökade publikintäkter.

Undrar hur lång tid det tar innan man förstår att man måste jobba aktivt med marknadsföring och arrangemang? Det går inte att luta sig tillbaka som man gör idag och sätta sitt hopp till att A-lagen spelar bra och på det viset lockar publik.


Kommentarer
Postat av: ah

det beror delvis på att lundaderby inte spelats än vilket höjde både lugis och h43 publik snitt rejält

2009-11-11 @ 23:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0