Alingsås så här dagen efter

Signaturen Jonas har kommenterat mitt inlägg igår. Han tycker antagligen att jag inte ska se ner på de som trodde på Alingsåsvinst. Och visst jag var kanske lite stöddig och det är ju alltid lätt att vara efterklok, men läsare av denna blogg vet att jag redan från början var mycket tveksam till att Alingsås skulle kunna vinna. Danska lag håller en mycket högre nivå.

Men Jonas har rätt i att FCK: s vinst igår blev för stor. Skillnaden mellan den svenska och danska ligan är inte 12 bollar. Hälften hade varit mer rättvisande. Och visst skulle Alingsås med en bra dag kunna besegra FCK, men inte just nu. Orutinen och rädslan för att få stryk nästan paralyserar Alingsås. Kanske hade Alingsås kunna skaka FCK om man hade mötts redan i första omgången. Nu hade kanske matcherna mot Hamburg och Zagreb satt sig i huvudet.

Jag är rätt besviken på Alingsås, som brukar vara ett lag som verkligen kämpar och som också kan spela brutalt. Jag minns fortfarande matcherna mot Hammarby förra året. Varför uppträdde man nu som söndagskolegossar? Var fanns glöden och fighterinställningen? Om nu inte spelet fungerade varför kunde man inte ens försöka smälla på och spela fult. Varför sprang man inte mer under matchen? Hemspringet var ju inte särskilt lysande. Ja, det är nästan ett mysterium.

Men jag tror Alingsås lär av sina misstag. Man kommer att spela bättre i nästa års europaspel (för jag tror nu att man blir svenska mästare i år också), om man får behålla truppen. Men det vore märkligt om inte Kappelin blev köpt. Han håller verkligen internationellt snitt. Kanske kan Bliznac också vara intressant för någon klubb. I rätt omgivning så kommer han att lyfta.




Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja, Kappelin blir kanske köpt. Men då köper de säkert från RIK, som de gjorde i år.

2009-10-18 @ 13:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0