And the Winner is.....

Ja, så var sista resterna av hundralappen också borta. Den hundringen försvann nästan lika snabbt som stora delar av mina PPM-pengar förra året. Jag får gratulera Avbytarbänken! Kunskapen vann över okunskapen kan man säga. Jag får skramla fram nya pengar och gå vidare.

Gårdagens Lugimatch i Arenan var nästan omvänd mot Guif-matchen. Jag tror aldrig jag sett ett sämre Sävehof. Jag är helt förbluffad. Detta lag kan aldrig vinna SM-guld i år. Lugi borde ha avgjort matchen i första men Sävehofs Daniel Bergquist i målet spikade igen nästan helt och hållet, hjälpt av Lugispelarnas okoncentrerade avslut. Men i andra kom Sävehof tillbaka och det kändes som om de hade matchen i sin hand. Men Lugispelarna tände till, precis som mot Guif, och ledde med två bollar när det återstod mindre än en minut. Men Sävehof var smartare än Lugi och lyckades göra två mål sista halvminuten.

Jonathan Stenbäcken och Johan Jakobsson var bleka hela matchen och höll definitivt inte landslagsklass. De överglänstes av en Kim Ekdahl med skottförbud. Det märks att Kim är spelsugen. Han fullkomligt vibrerar av frustration över att inte kunna vara med fullt ut i anfallet.

Lugi har förbättrat sitt spel betydligt de senaste matcherna. Försvarspelet sitter bra och det börjar likna något i anfallet. Det är mer tempo och mer självförtroende. Joakim Bååk har börjat ta för sig och när Kim Ekdahl är tillbaka fullt ut så kan Lugi bli riktigt farliga.

Sen måste det vara något som inte fungerar i kemin mellan Jonathan Stenbäcken och Rustan. Stenbäckens hela kroppsspråk antyder att han tycker att Rustan är en idiot.

Till sist något om det orutinerade domarparet Mirza Kurtagic & Mattias Wetterwik. Det kunde gått riktigt illa om något av lagen hade spelat fult, för de hade inte kontroll över matchen. Det blir till att försöka skaffa mer pondus. Och sen skulle jag önska att de börjar titta in i målgården. Det var helt otroligt så många straffar de lät bli att blåsa åt båda lagen när motståndarna stod långt in i målgården och täckte. Fattar inte hur man kunde missa alla dessa situationer.  


Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Du föll nog på eget grepp. För många satsningar där du var beroenda av många resultat. Dessutom många fler spel än vad Avbytarbänken hunnit med.



Avbytarbänken fortsätter med sin hundring, och ska försöka förvalta den så väl som möjligt.

2009-10-24 @ 12:46:16
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0