En Lugimatch i Arenan

Var ska jag börja? Vad är det man brukar säga? Bollen är rund, i sport kan allting hända, it aint over until the fat lady sings. Lugi vann och jag sitter här och tänker: vad hände?

Det märktes att det var två lag i desperat behov av poäng. Inledningen var trevande och tafatt. Hela matchen präglades av många slarvfel. På ett sätt var matchen en kopia på fredagens match mellan H43 och Ystad. Gästerna dominerade i första och kunde ha avgjort matchen, men släpper fram hemmalaget i slutet av första. I andra så kommer hemmalaget tillbaks och med en hetare vilja så går man loss till vinst. Men som match betraktat så höll matchen mellan H43 och Ystad en högre nivå. Även om det var ett steg framåt anfallsmässigt för Lugi.

Kul att se att Kim Ekdahl inte längre stod ut med att bara spela försvar utan gick till anfall under den fas i matchen där Lugi ryckte ifrån. Han kändes lite som en ungkalv på grönbete. Lugi behöver Kim om det ska bli slutspel i år. Det blir ett helt annat tryck i anfallsspelet med Kim.  

För en gångs skull verkade publiksiffrorna stämma i en glest besatt hall, 1048!! åskådare imponerar inte. Det är uselt att Lugi inte klarar av att locka större publik till en trots allt viktig match. Jag kan inte låta bli att undra vad de ansvariga för marknadsföringen i Lugi sysslar med. Det går inte att skylla på att det inte finns pengar eftersom uteblivna intäkter också kostar. Visserligen var det en Champions League omgång i fotboll, men då får man istället anstränga sig för att locka folk, man kan inte bara ge upp. Publiken kommer inte av sig själv, man måste jobba för att få dit dem. Hade jag varit ansvarig för marknadsföring i Lugi så hade jag insett min inkompetens och avgått.

Kim Johansson verkar vara en tveksam värvning i Lugi. Jag kan förstå att Zanotti som gammal ungdomsvärsting gillar en kämpe och ett råskinn. Men vad tillför egentligen Kim spelmässigt? Han verkar inte särskilt spelintelligent och känns verkligen som att han har hamnat i fel sällskap.

Måste också säga något om domarna, Niclas Widell och Jonas Åström. De hade ingen lyckad match. Jag har förståelse för att man kan döma fel, men det retar mig att man är inkonsekvent. Efter att på kort tid ha utvisat två Lugispelare för slag mot ansiktet, så kan jag inte låta bli att undra hur de tänkte när Jimmy Jansson gör likadant och bara får gult kort.

Och min 100-lapp blir allt mindre och mindre. Det blir tufft att få den att växa till sig igen.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Var det inte Lugi som hade en artikel på Skånskan inför seriestarten om att det skulle gå vilt till på läktarna...? Kanske de hade en dålig dag bara...

2009-10-21 @ 21:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0