Ett bottenmöte i Lunds Arena

Så Lugi vann. Men det berodde mest på att Kristianstad var sämre, inte för att Lugi var bra. För Lugi är riktigt dåliga, framförallt framåt. Fattar inte att Lugi kan få ut så lite offensivt. Anfallsspelet är otroligt låååååångsamt och krampaktigt. Idag räddades Lugi av tur, hyfsat målvaktsspel och ett Kristianstad som körde fast anfallsmässigt och som inte verkade tro på att de kunde vinna. Och ändå så kunde Kristianstad lika gärna ha vunnit. Båda lagen lär få svårt framöver men Lugi har i alla fall Kim Ekdahl att sätta in någon gång i framtiden, om han nu blir frisk någon gång.

Per-Ola Björk och Krister Andersson märktes som vanligt. Ett tag duggade utvisningarna verkligen tätt. Och det var nära att de tappade kontrollen över matchen i slutet. Och det röda kortet på Bååk i slutet var helt obegriplig. För visst var det Bååk som fick kortet och inte Kim Ekdahl som det står i HEH:s referat.

Och som vanligt när jag går till Arenan så är det flera saker som stör mig. Det retar mig fortfarande att man bygger en hall för ca 250 miljoner och så slarvar man med vissa detaljer. Och driften av Arenan känns rätt amatörmässig. Nu tänker jag inte gå in på en närmare förklaring. Om någon vill veta vilka brister Arenan har så kan man maila mig på [email protected].







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0