Läsarsiffror

Avbytarbänken menar att jag räknade fel när jag redovisade mina besökssiffror. Och naturligtvis är det inte helt rättvisande att räkna som jag gjorde. Men dagssiffror är inte heller helt rättvisande eftersom en och samma person kan läsa bloggen flera gånger samma dag. Mitt redovisade mått var grovt men visar att antalet läsare ökar. Det var det viktigaste.

Kan för övrigt inte låta bli att nämna att Avbytarbänken i sin blogg den 20 maj också räknade på samma sätt som jag.

Precis som Avbytarbänken skriver så finns det inte så många handbollsbloggar och intresset för dem verkar inte så stort. Det kan man spekulera i varför det är så.

Det är också lätt att som Avbytarbänken undra om det är värt att lägga ner så mycket tid på så få läsare. Men jag antar att vi som bloggar ändå hjälper till att marknadsföra handbollen. Allt som skrivs är bra publicitet. Och vi skriver antaligen inte heller i första hand för att få så många läsare som möjligt, utan för att vi vill skriva om handboll. Vi är för mycket handbollsnördar för att kunna låta bli.


Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Nej, så har det inte räknats. Avbytarbänken visste att det var 1000 unika besökare pga att bloggen var nystartad. I dagsläget har Avbytarbänken inte någon totalsiffra över unika besökare, totalt sett.



Avbytarbänkens, låt säga, 100 besök per dag betyder inte att månadssiffran blir 3000 unika besök. Det var bara det sättet att räkna som åsyftades.



Om en person läser flera gånger under en dag, från samma ip, så räknas det bara som ett unikt besök.



Dagsbesöken blir intressantare eftersom det på något sätt visar hur många återkommande besökare bloggen har.

2009-10-13 @ 18:59:24
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0