Några svar

Har fått en kommentar från som det verkar Ystadhåll om min syn på Winther. Signatur "!" skriver att det finns krafter runt klubben som vill bli av med Winther men att det funkar bra med honom internt i laget. Signatur ! skriver också att Winther är kompetent. Jag kan inte hålla med annat än att Winter är en mycket kompetent tränare, men det går inte att bortse från det faktum att Ystad hittills varken nått så långt eller hållit den jämna standard som de borde med tanke på den gedigna truppen. Så det måste vara något som inte fungerar. Jag tror fortfarande att Winther har brister socialt och i sitt matchcoachande. Men det kan ju finnas andra orsaker som till och med kan vara mer relevanta.

Signaturen "!" menar också att Ystad blev misshandlade i Lund. Jag var på plats och tycker inte att H43 spelade särskilt fult. Det var verkligen inte mycket till misshandel. Förlusten berodde mer på att Ystad underpresterande än att de blev utsatta för ett brutalt spel. Visserligen däckades Niclas Ekberg av en snyting men det var mer en olyckshändelse än ett medvetet påhopp. Tycker att Ystad med sin fysik och sin kvalitet borde ha klarat av H43 utgrupperade försvar.

Jag har i ett antal inlägg kritiserat Lugis närmast obefintliga marknadsföring och skrev igår att jag inte ens sett en annons för dubbelarrangemanget igår. Signaturen "Två min" nämner att Sydsvenskan hade en artikel om arrangemanget och jag erkänner att jag missade denna artikel. Men jag tycker fortfarande att jag har rätt i min kritik. Jag missade ju artikeln och säkert fler med mig. Var fanns all annan exponering av arrangemanget? Tycker man att det räcker att plantera en artikel i en tidning? Hur gick det då igår? 625 åskådare på dammatchen och 1575 på herrarnas. Jag kan inte tycka att det är så lysande. Hur mycket mer i intäkter hade man fått om det hade varit 1000 på damernas och 2000 på herrarnas? För de nivåerna borde man kunnat nå med lite arbete från de marknadsansvariga. Jag noterade dock ett speakerbyte igår och det var till det bättre. Vill också säga att dubbelarrangemanget var en bra idé.

En helt annan sak. När inför Lugi en webbshop? Det måste gå att sälja supporterprylar på ett bättre och enklare sätt än hur det funkar idag.


Kommentarer
Postat av: !

Ta kontakt med YIF och förhör dig om du vill ha svar. Alla spelare kan inte gilla tränaren och några som lämnade hade en frostig relation till herr Winther. Inget konstigt...se bara på Skövde och Sävehof samt H43 där det varit total kaos i relationerna med coachen. Jag tror att ett lugn i truppen ger resultat. Se på årets Drott och sen tidigare GUIF, Hammarby och AHK (men nu börjar väl hetsen i E-tuna?).

2009-10-24 @ 14:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0