Smått och gott

Som jag tidigare skrivit i denna blogg. Det är något som inte stämmer med Ystad. Det är mycket märkligt att de gör sådana bottennapp som igår mot Skövde, utan för den skull förringa Skövdes insats. Men alla rapporter pekar på att det var Ystad som var dåliga. Undrar om det är Winther som brister i att motivera sina killar. Det känns faktiskt rätt troligt att Ystad inte räcker till i ett eventuellt slutspel eftersom man antagligen inte klarar av att hantera den anspänningen som ett slutspel innebär. Man kanske inte ska dra för stora växlar av en dålig match men mönstret känns igen.

Sen kan man notera att biljetterna till herrarnas VM släpps nästa vecka. Man måste nog vara på hugget.

Jag har tidigare skrivit om mysteriet Andy Schmidt i danska BSV. Helt okänd för mig var han tippad som en av de stora profilerna i danska ligan. Nu har jag sett honom spela några matcher och han har visat sig vara mycket duktig. Teknisk, målfarlig och med bra blick för spelet är han en bidragande orsak till att BSV toppar den danska ligan. Samspelet med den antagligen bästa mitt 6:an i serien Milutin Dragicevic är lysande.


Löke-affären fortsätter. Igår skrev jag att RK Zagreb stämmer Skjern på 7,5 miljoner danska kronor. Idag så anklagar Zagreb Skjern för utpressning. Enligt Zagreb så har Skjern krävt 1,6 miljoner danska kronor för att sluta bråka. Fortsättning lär följa.


Den gamle Lars Christiansen har hittills gjort 2736 mål i tyska ligan. Det är verkligen imponerande.


Och så är det dags för Alingsås att förlora igen. Undrar om man kommer undan med mindre än 10 bollar i baken? Tror inte det.


Och kändes det inte som om Axnérs senaste blogg var lite tunn och idéfattig? Har han tappat lusten att skriva?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0