Super Cup

Så var det dags för den årliga träningsturneringen i toppklass.

Sverige matcher:

29 okt 18.15 Sverige - Danmark i Köln

31 okt 13.15 Sverige - Tyskland i Halle Westfalen

1 nov 13.15 Sverige - Norge i Hannover

Jag tänker inte rabbla upp truppen, den finns att läsa på många ställen t ex på HEH: s sajt. Men jag konstaterar att det inte var så många överraskningar. Men det finns några.

Anders Persson ersätter Per Sandström i mål. Men det är väl logiskt eftersom Sandström kapacitet är väldokumenterad. Persson är förste målvakt i ett av de danska topplagen och har utvecklats där.

Anton Månsson som mitt 6:a, visserligen reserv på hemmaplan, men han har inte börjat säsongen särskilt övertygande.

Jag anar också en viss förkärlek för sådana som spelar eller har spelat i Hammarby.

Bliznac får kanske sista chansen att visa att han håller internationellt.

Några avhopp sticker ut: Kim Andersson, Henrik Lundström och Martin Boquist.

Att Lundström inte är med och som det verkar inte på lång tid framöver är kanske inte så dumt. Det ger ju Fredrik Petersen chansen igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0