Tankar från Alingsåsmatchen

Jäkla märklig hantering av Frank Löke från EHF. Om han nu ska stängas av, varför får han spela mot Alingsås?

Fortfarande är Alingsåsarna lite väl tagna av stundens allvar. Är det verkligen bara Iveland som vågar gå in och ta en smäll?

Bliznac var aningen bättre, men jag förväntar mig fortfarande mer från honom.

Bäst hittills har utan tvekan Kappelin och Iveland varit. Undrar om Kappelin kommer att få erbjudanden från utlandet.

Kommentarorerna fick frågan om löneskillnader mellan svenska och utländska klubbar. De missade två väsentliga skillnader i sitt svar. Det går inte att bara jämföra lön. En stor faktor är skillnad i skatter. I Danmark skattar man som artist när man spelar handboll. Jag har för mig att skatten då är 25% vilket är mycket lägre än i Sverige. Sen får man också som spelare ofta fri bostad, fri bil mm. Jag har hört ryktas om att när Lugis Henrik Dreyer gick till Viborg så landade han på en årslön motsvarande 1 miljon. Det skiljer verligen från Sverige om det är sant, men som sagt det är bara hörsägen.

Och visst vann Fyllingen mot Zagreb? Alingsås kan nog få det svårt mot både FCK och Fyllingen. Annars låter det på de flesta att Alingsås kommer att slå Fyllingen utan besvär.

Kul att Eric Gull spelar i Ciudad Real numera. Jag minns när han spelade i Lugi. Det var inte många som tyckte att han var något att ha. Glömmer inte heller när han tryckte in sig i sin lilla bil. Han satt i princip i baksätet när han körde.  

Kommentarer
Postat av: hh

Zagreb slog Fylling på bortaplan med 29-22

2009-10-08 @ 13:20:47
Postat av: Standings

1. BM Ciudad Real 2 2 0 0 4

2. HC Croatia Osiguranje-Zagr... 2 2 0 0 4

3. HSV Hamburg 2 1 0 1 2

4. Fyllingen Handball 1 0 0 1 0

5. FCK Handbold A/S 1 0 0 1 0

6. Alingsas HK 2 0 0 2 0


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0