Handboll

Frågade mina kollegor igår om de ville hänga med på handboll. Nästan alla svarade att det ville de absolut inte eftersom det inte fanns något tråkigare. De tyckte att fotboll och ishockey var det enda som gick att se. Ishockey  var ju kul eftersom det var högt tempo och hårda tag. Och jag fattar ingenting. Det är ju minst sagt samma tempo och lika hårda tag i handboll. Och betydligt mer mål. Det enda som hockeyn har som handbollen saknar är slagsmål. Kan det var det som lockar? Varför har handbollen varit så dåligt på att marknadsföra sig? Eller, hemska tanke, har vi handbollsälskare helt fel. Är handboll tråkigt?

Kommentarer
Postat av: Rulle

Jag tror att många har svårt att begripa domarnas agerande. Förmodligen kräver handboll ett antal år av tillvänjning innan man förstår varför linjen blir avblåst, varför kanten "trampar" över. Jag tror domarna har för stort inflytande över sporten för att det ska vara bra. Folk i allmänhet har helt svårt att hänga med när domarparet blåser och vänder spelet. Vet inte hur många gånger jag varit tvungen att förklara "enkla" (för handbollsfolk "enkla") avblåsningar men för oinvigda "svåra" avblåsningar. Tror det handlar om pedagogik, men jag vet inte hur vi löser problemet nationellt...

2009-09-09 @ 20:31:38
Postat av: Avbytarbänken

Ligger en del i Rulles kommentar. Framförallt handlar det dock om att handboll är svår att slötitta på. Hockey har visserligen högt tempo, men hur mycket händer det egentligen? Fotboll har både lågt tempo och är händelsefattigt, men det är enkelt nog för kreti och pleti att förstå.

2009-09-10 @ 21:16:14
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0