Lugis ungdomslagssatsning på tjejsidan

Så här skrev jag i juni i denna blogg:

En intressant nyhet igår att notera är att Dragan Brljevic (IFK Trelleborgs förra tränare) kommer att träna Lugis damjuniorer under nästa säsong. Lugis satsning på damhandbollen med en mycket kvalificerad tränare och konceptet med utvecklingslag visar att Lugi verkligen vill satsa på damhandbollen. En snygg markering och signal till alla ungdomar att även tjejer har chans att nå elitframgångar.

Då var jag imponerad. Idag är jag inte lika imponerad. Jag gillade tanken på ett ungdomslag så att den sedvanliga utslagningen av de fd juniorer som inte platsar i damlaget skulle utebli. Men det blev ingen satsning på ett ungdomslag, utan som vanligt en satsning på dem som är nära att platsa i damlaget. Så det blev samma utslagning som det brukar bli. Dragan själv har visat sig vara en märklig person som inte är särskilt social precis. Han vägrade t ex presentera sig själv på den första träningen och har än idag ännu inte ens pratat med alla som tränar. Inte konstigt då att många av de tjejer som inte har chans till damlaget redan har slutat eller funderar på att sluta.

Inte så snyggt skött av Lugi precis.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0