Prologen dag 2

Först måste jag konstatera, även om det svider, att jag är en idiot. Hur kan jag tippa Ystad IF och HK Malmö i final när de är i samma grupp och alltså inte kan mötas i final?

Sen måste jag konstatera att Zanotti är en tönt. Vad är vitsen med att bråka med och provocera två relativt orutinerade domare och kalla dem för jävla idioter och sedan dessutom vara stolt över sitt beteende? Jäkligt omoget beteende.

H43 föll mot HK Malmö, men visade i alla fall bättre kämpaglöd idag. Stundtals stämde dessutom spelet. Men det är något som inte riktigt verkar stämma. Men som sagt, jag är tveksam till Pelle Källs kompetens. HK Malmö verkar betydligt mer homogena i år. De bör kunna hamna i mitten av serien.

Lugi låg under mot IFK Ystad större delen av matchen men lyckades gå förbi på slutet. IFK Ystad verkar vara på gång igen. Det kommer säkert att gå bra under säsongen. Deras rödhåriga 92:a verkar vara en sällsynt stortalang.

Ystad IF vann knappt mot IFK Trelleborg, som också visat framfötterna i försäsongen. De lär hålla IFK Ystad sällskap i toppen. 

I nykomlingsmatchen vann IFK Kristianstad övertygande mot O/V, som jag fortfarande tror blir elitseriens slagpåse.

Eftersom jag tyvärr är en idiot så måste jag korrigera mitt tips om finallagen. Det blir Lugi mot Ystad IF. Men jag tror att HK Malmö kommer att ge Ystad IF en hård match.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0