Hatten av

Det var verkligen en imponerande insats av Sävehof i dagens semifinal. Guif var inte närvarande men det var verkligen Sävehof. Stenhårt försvarsspel, lysande målvaktsspel samt ett rörligt och snabbt anfallsspel, som åtminstone jag inte sett Sävehof praktisera tidigare under säsongen. Sävehof visade att Guif går att störa med hårt fysiskt spel. Lite förvånad är jag ändå att Guif inte gjorde mer motstånd. Guifs anfallsspel var handlingsförlamat och saknade de vanliga satsningarna i alla lägen. Kan Sävehof mobilisera samma tändning även borta mot Guif så blir det inte några fem matcher som de flesta verkar ha förväntat sig.

Sävehofarna var glada över att det var så många i publiken. Men hur många betalande var på plats? Det såg ut som alla ungdomslagen hade blivit ditkommenderade. Men hellre det än tomma läktare.

Jag skrev för ett tag sedan att Tholin var en grinig spelare. Men samma sak gäller ofta Sävehofspelarna. Jag tycker det är ett grinigt och gnälligt lag. Sådan tränare, sådant lag kan man säga. Men Fritzon verkar i alla fall vara en hedersprick. 

Jag blir inte klok på Canbro/Claesson. I EM blev de hånade av utländsk media eftersom de fattade ett antal mycket märkliga domslut. Och jag tycker de är ojämna. De kan hålla en bra nivå under långa stunder och så helt plötsligt kommer det ett hårresande domslut. Skulle de bara bli lite mer konsekventa och jämna så skulle de kunna bli ett bra domarpar internationellt.
 

Kommentarer
Postat av: men kom igen nu!

Men helt allvarligt! hur fan kan du säga att det är gnälliga spelare i sävehof och deras tränare??

Tholin o Zacke är 2 st små divor som inte vet vad det handlar om! Hur kan domarna tillåta att dem små glinen får gnälla så mkt...dem ska fan lära sig att det handlar om plats i hierkin...dem tror att de är kungar helt utan befogenhet...dem spelar fan aldrig + med sig själv...fattar inte hur GUIF kan låta dem hålla på...fy fan, divor o inget annat!

2010-04-21 @ 11:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0