Jubileum



Idag firar jag 1 år som bloggare. Det har varit ett rätt kul och omväxlande år. Jag har fått min andel av både skäll och beröm. Men överlag så har ni läsare varit riktigt vänliga och det tackar jag för. Och det som varit mest glädjande är att antalet läsare konstant ökat, även om jag inte befunnits värdig att publiceras på Handbollsförbundets sajt.

Det har blivit mer än ett inlägg om dagen, 548 för att vara mer exakt. Jag är själv förvånad över att det kunde bli så många. Det lär bli svårt att hålla samma tempo framöver, framförallt nu när vi närmar oss den hemska tid på året när det inte spelas så mycket handboll.

Och nu till dagens kvalserieresultat. H43 kom genom dagens lite överraskande vinst helt plötsligt upp på lite säkrare mark. Och omvänt antar jag att osäkerheten börjar smyga sin in i Kristianstad efter två raka förluster. Några bloggare trodde att Lindesberg skulle få svårast att rädda kontraktet och så är man det enda laget som ännu inte förlorat. Som helhet verkar kvalserien kunna bli mer oviss än vad jag trodde från början.

Signaturen Mr Jones skriver: "Hörru du! Mr. Axner vänder kappan efter vinden och enligt dom ryktena jag har hört så var inte ens Axner på plats när man kallade in Pelle PÅ KANSLIET för att meddela sitt beslut! Även om man skriver en blogg så är det inte fel med lite källgranskning.". Det är möjligt att Axnér inte var på plats, men jag vet andra som var det och som kan intyga att Axnérs beskrivning av hur Pelle Käll fick kicken stämmer. Det viktiga i diskussionen är H43: s märkliga hantering av Pelle Käll, inte om Axnér är fullständigt sanningsenlig eller ej. För det vet vi ju redan innan att han inte är. Som t ex när han dementerade att han hade något att göra med att Käll togs in som tränare istället för Ola Månsson. När han i verkligheten aktivt argumenterade mot Månsson och för Käll i omklädningsrummen. Problemet när man upptäcks att inte vara helt sanningsenlig är att man tappar mycket av sin trovärdighet och läsarna börjar genast fundera på om det finns fler fall där man inte varit helt ärlig.






Kommentarer
Postat av: Blå Nilen

Grattis! Ser fram mot fler inlägg.

2010-04-08 @ 22:30:29
Postat av: Avbytarbänken

Redan? Har inte du tidigare konstaterat att vi startade samtidigt. Avbytarbänken firar ett år 28 april.



I vilket fall. Grattis =)

2010-04-09 @ 00:24:20
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se
Postat av: jocke i baren

Grattis! Fortsätt att blogga Herr Faul!

2010-04-09 @ 09:10:19
Postat av: Dnul i neröS

"När han i verkligheten aktivt argumenterade mot Månsson och för Käll i omklädningsrummen." Detta kan man ju inte tolka på annat sätt än att du faktiskt befann dig i omkrummen vid dessa tillfällen. Annars faller ju din redan grusade trovärdighet helt o hållet. Och vad gjorde du där i så fall, du som kallar dig Lugisupporter?

2010-04-09 @ 09:45:36
Postat av: mr.jones

"men jag vet andra som var det och som kan intyga att Axnérs beskrivning av hur Pelle Käll fick kicken stämmer."

Ska förklarar hur det gick till; Spelarna hade egen träning (nån joggade, nån cyklade m.m). Pelle blev då inkallad på H43's kansli där han fick reda på beslutet. Pelle verkade inte bryr sig speciellt mycket och tog sina saker och gick. Då samlade man spelarna för att förklarar vad som hade hänt och vilket beslut som tagits. Att det ska ha skett inför öppen ridå är bullshit.

Vad är det för märklig hantering av Pelle? Man hade ett möte, han fick gå, han gick och så var det över. Hans fokus har inte direkt varit på H43 den sen han fick reda på att han inte fick fortsätta?

2010-04-09 @ 14:16:22
Postat av: Annanym

Så många inlägg på bara ett år, Wow :o)

Fortsätt. Härligt med Lundaläsning. Dessutom har ju spekulationerna och gissningarna om vart spelarna är på väg redan börjat!

Grattis!!

2010-04-09 @ 14:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0