Klart med Axnér

SÅ är det då klart att det blir Axnér som kommer att assistera Zanotti. Man kan ju lugnt säga att Lugi därmed i alla fall skaffat sig de två tränare som har förmågan att synas mest i media. Vad tror jag om denna dynamiska duo? Tja, "this could be heaven, this could be hell". Det kan gå hur fan som helst. Men mest tror jag som ni vet att det kommer att gå neråt.

Även om jag vet att Zanotti och Axnér gillar varandra så är jag ändå förvånad att Axnér går till Lugi. Tydligen har han helt glömt bort alla oförrätter som han tidigare gärna pratat om, som t ex det slavkontrakt han hade i Lugi. Nu säger han istället: "Åren som spelare i LUGI minns jag som några av de bästa i min karriär. Att återvända nu, tolv år senare i en annan roll, känns otroligt inspirerande. LUGI är utan tvekan en av landets mest renommerade klubbar och jag ser fram emot att ingå i Johan Zanottis tränarstab." Hur äkta känns det?

Alltså, börjar det inte kännas som om Axnér då och då vänder kappan efter vinden? Det är väl inte första gången som han ändrar åsikt och sen inte verkar vilja kännas vid vad han tidigare sagt. Han verkar inte särskilt mån om att behålla sin trovärdighet.



Kommentarer
Postat av: U

Vända kappan efter vinden? Efter 12 år? Snarare kanske ett tecken på mognad att efter så lång tid inte hänga upp sig på något som hände för så länge sedan ...

2010-04-26 @ 17:23:00
Postat av: Stürmerfoul

Nja, nu är det ju inte 12 år sedan Axnér öppet sågade Lugi. Senast i höstas nämnde han hur dåligt behandlad han blev i Lugi. Och nu är det plötsligt en av de roligaste tiderna i hans liv.

2010-04-27 @ 15:26:15
URL: http://sturmerfoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0