Mirakel

Lugis damer var ju helt uträknade under första halvlek igår. Det var inte mycket som stämde varken framåt eller bakåt. Det kändes verkligen avgjort i halvlek. Men så kommer Sanna Åstrand in i mål och spikar igen. Allt vänder. Lugi går ikapp och förbi. Till mångas förvåning, inklusive min, så står det helt plötsligt 1-1 i semifinalmatcher och chansen till final lever alltså fortfarande för Lugi.

Men allt var inte Sannas förtjänst. Fanny Lagerström gör en strålande insats i andra halvlek. Och jag är jäkligt imponerad av Caroline Friberg på linjen. Vilken kämpe! Dessutom gjorde hon två snygga knorrmål. Jag måste också göra en pudel. Jag har tidigare inte varit så imponerad av Maria Adler, som jag har tyckt varit alltför långsam och med för dåligt klipp i skottet. Jag har inte verkligen inte insett hennes talang, men igår så började jag förstå att här kan vi mycket väl ha en kommande storstjärna. Fysiken finns men till min stora förvåning så insåg jag att hon både är spelintelligent och modig. Men jag är fortfarande inte imponerad av Lugis kantspelare. Helt klart Lugis svagaste lagdel. Jag förstår inte att man inte satsar på spelare som har mer fart, spänst och teknik.  Och så får jag inte glömma Anna Roxå som med sitt skytte höll Lugi kvar i matchen. Sabina Jacobsen var däremot relativt osynlig.

I Sävehof var Isabella Gulldén bra som vanligt. Och målvakten Grubbström, framförallt i första halvlek. Men i övrigt var det ingen som höjde sig över mängden. Men jag gillar Jennifer Kasmans försvarspel. Jag noterade att Jamina Roberts spelade en stund. En mycket duktig och talangfull spelare men också en av de mest ojusta ungdomsspelare som jag sett. Jag vet inte hur många matcher jag sett där hon betett sig mycket illa. Jag hoppas verkligen att hon slutat med sina dumheter som seniorspelare.

Det var smart av Lugi att be publiken sätta sig mitt emot tv-kamerorna så att det såg ut att vara mer publik i hallen än vad det var. Men en publiksiffra strax över 1000 är inte så dåligt när matchen sändes i tv. Och det var bra tryck i publiken! Riktigt kul! Nästa hemmamatch borde locka än fler åskådare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0