Och det blev Zanotti ändå

Så släppte Lugi nyheten att Zanotti tar över. Ja, det var ju väntat eftersom Lugi inte hade något annat alternativ. Nu får Zanotti chansen att visa sin storhet. Som ni vet så är jag inte säker på att han är rätt man att leda Lugi. Men vi får väl se om han är lika bra som hans fans verkar tro. Jag tillåter mig tvivla. Har svårt att tänka mig Lugi som ett lag för semifinalerna nästa år. Lite ont i magen får jag vid tanken på Zanotti vid rodret.

Lite mer oväntat var det att Oscar Jensen lämnar Lugi för HK Malmö. Men han gör nog rätt. Han har spelat sämre i år än förra året och har inte riktigt verkat trivas. Nu får han kanske en nytändning i Malmö. Hoppas nu Lugi har råd att ersätta Oscar med en målvakt av högsta elitserieklass. Inget ont sagt om Lugis målvakter, men de har inte haft lika höga toppar som många andra målvakter. Men jag är rädd för att min önskan inte kommer att uppfyllas. Ordförande Tomas Persson verkar inte tro att det är svårt att hitta en ersättare och menar att det finns alternativ på marknaden. Det gör mig orolig, för så många finns det inte som håller Kappelins, Forsbergs, Nielsens m fl klass.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Trist att du ser det så. Zanotti e vad LUGI behöver och jag tror detta kommer bli skitbra. Bra beslut LUGI. Och helt ärligt e det väl inget konstigt att ogge väljer en annan klubb. Han har ju varit i LUGI i 10år. Det var dax för honom och testa något annat. Kommer sakna honom men helt rätt för honom.

2010-04-07 @ 17:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0