Rykten

Måste bara säga något om rykten. Jag har ju då och då fått skäll för att jag beskrivit händelser som andra har annan uppfattning om. Vi kan ta det här med att jag tycker att Axnér inte kan säga att han inte var inblandad i att Ola fick gå och att Pelle kom in. Helt rätt att jag inte befann mig i H43: s omklädningsrum, men jag har istället pratat med folk som faktiskt har delat omklädningsrum med Axnér. Hur mycket är jag då ute och cyklar? De jag pratat med kan visserligen ljuga för mig, men jag tycker ändå att jag kan skriva om ämnet.

Samma sak gäller även andra rykten, som personer säkert tycker är stötande. Det är inte så svårt att få information eller att lägga ihop två och två. Lugifolk är t ex jäkligt bra på att läcka. Jan Gustafson på Sydsvenskan har också observerat detta fenomen. H43:are är inte mycket bättre på att hålla tyst. Man kan se mycket intressant på spelarnas Facebook. Finns intressanta festbilder bl a. Handbollsvärlden är rätt begränsad och många känner varandra och pratar med varandra. Mycket information och många nyheter sprids på det viset mellan klubbar och utanför klubbarna. Och Lund är en liten stad. Jag fick t ex veta att Oscar Jensen skulle byta klubb långt innan det blev officiellt.  

Sammanfattningsvis. Man behöver inte alltid vara på plats för att veta vad som hänt. Och skulle man som bloggare någon gång skriva något som inte är helt sant, så får det vara hänt. Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen. Man måste för Guds skull läsa bloggar med viss distans och kritik. Det går inte att tro på allt som står skrivet. Detsamma gäller naturligtvis även tidningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0