Tappat fart

Har känt mig lite omotiverad att skriva i bloggen de senaste dagarna. Vet inte vad det beror på. Efter en lång säsong så börjar till och med jag att känna mig lite trött på handboll. Det var en mening som jag aldrig trodde att jag skulle skriva. Men så är det.

Lugis damer förlorade som väntat mot Sävehof, men gjorde bättre motstånd än vad jag hade trott. Sävehofs seger var dock rättvis. Sävehof är ett bättre lag och ska Lugi få till en femte och avgörande match krävs storspel av målvakterna på fredag.

Apropå Lugi så hörde jag idag att ett av skälen till varför Oscar Jensen gick till HK Malmö var för att Lugi inte kunde lämna några besked om ett ev förlängt kontrakt. Det kan ju bero på att Lugi inte var säkra på om de ville förlänga kontraktet, men det kan också bero på att man är för långsamma i sina beslut. Hoppas det inte är det sistnämnda som är rätt tolkning. Även om Oscar är besviken på Lugi så tröstas han antagligen av att få mer betalt i HK Malmö. Och det är dessutom rätt tänkbart att HK Malmö kommer att placera sig före Lugi under nästa säsong. Det ska bli intressant att se vem Lugi väljer att ersätta Oscar med. Vill man nå högt i serien krävs en etablerad och duktig målvakt. Men de pengarna finns väl inte.

Zanotti har debuterat som huvudansvarig. Det ska bli kul att följa resan och se om jag tvingas göra en pudel eller inte.

Kan notera att H43 fortfarande har Käll som tränare och att Lugi har Sandgren på sina hemsidor. Man är inte så snabb med att uppdatera informationen precis.

I morgon börjar herrarnas semifinaler. Jag tror att Ystad fixar en finalplats. Med tanke på berg- och dalbanan under säsongen, så är det rätt oväntat. Men lite flyt får man väl säga att man haft som fått en enklare resa till finalen än det lag som man kommer att få möta. Sävehof får väl hållas som favoriter på den andra halvan, men jag tror faktist (och hoppas) att Guif tar den andra platsen. Jag tror inte att Sävehofs nerver håller hela vägen.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0