Marcus Ahlm

Så kan vi konstatera att Marcus Ahlm stängt dörren för landslaget. Trist och det innebär antagligen att hemma-VM inte blir den framgång det skulle kunna bli för svenska landslaget. Och det i sin tur innebär att svensk handboll missar en möjlighet att växa sig starkare i Sverigen. Det svider.

Men jag förstår inte hur Marcus resonerar. Jag tror att rygg, Kiel och familj hade klarat ett deltagande i VM. Så skälet ligger någon annanstans. Antagligen bryr sig Marcus inte om svensk handboll. Han känner inte något behov av att betala tillbaka till den "familj" som skapat honom som handbollsspelare och i förlängningen även hans välstånd. Synd att han inte förstår att ett deltagande hade gjort honom mer populär. Märkligt att det inte lockar att bli lika folkkär som Vranjes eller Wislander.

För honom existerar antagligen enbart Marcus Ahlm. Det handlar om egoism och inget annat.

Nu får landslaget gå vidare utan honom. Han har haft sin chans så för min del så får han gärna ha gjort sin sista match i landslaget. Jag är jäkligt besviken så jag bryr mig inte längre om hans handbollsframtid. For mig är han ett avslutat kapitel.

Men Marus är inte ensam. Vi ser det i andra idrotter, som t ex i ishockey, att spelarna inte känner något för Sverige och landslaget. Det kommer att bli allt vanligare inom handbollen också. Trenden är klar. Det såg vi ju redan i EM. Det är verkligen tråkigt att mästerskapen tappar i betydelse och att det bara är klubbhandboll som har någon tyngd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0