Några reflektioner

Jag har varit minst sagt tveksam till Lindesbergs chanser att klara sig kvar nästa säsong. Värvningen av Erik Axelsson som ersättare för Payam Hatami innebär att chanserna ökar. Det behövdes verkligen en värvning på M6. Träningsmatchen mot Hammarby visar att Lindesberg kanske är bättre än vad jag har trott. Eller kanske att Hammarby också får det tufft i år.

Visst blir handbollen alltmer internationell. Visserligen dominerar några få länder i Europa men handbollen existerar ändå i allt fler länder. Ett exempel: U18-VM som våra tjejer vann spelades i Dominikanska republiken, hemmanationen blev åtta, Holland blev trea. Domarna i finalen kom från Iran.

HK Malmö presenterar stolt ett nytt samarbete med Rhein Neckar Löwen och AG Köpenhamn. Men jag är tveksamma till sådana här försök till samarbeten. Hur gick det med Hammarbys samarbete med Kiel? Hur går det med Skövdes samarbete med Flensburg? Vilket är storklubbarnas intresse? Vad är det som de vill få ut av samarbetet? Jag är rädd att det mest blir fina ord och att det inte landar i något av värde för de svenska klubbarna. I värsta fall blir det bara ett sätt för storklubbarna att hitta talanger.

Quality Hotel Cup i Malmö visar att det är stor skillnad mellan ett danskt topplag och ett svenskt botten/mittenlag. Kul att Niklas Ekberg verkar ha kommit bra in i AG: s trupp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0