Tillbaks

Vilket trendbrott! Har precis återkommit från en resa till Medelhavet och läser att att tjejernas U-18 lag blivit världsmästare. Vilken grej! Första medaljen någonsin till flick/damsidan och då blir det en guldmedalj. Framtiden ser verkligen ljus ut på damsidan. Tänk att Danmark bara blev 6:a och att Norge förlorade finalmatchen. Jäkligt häftigt. Hjältarna är:

Målvakter:

Emma Friberg, H43/Lundagård

Ame Ogbomo, Kungälvs HK

Fredrika Zeidler, Flottans IF

Utespelare:

Marie Wall, Kungälvs HK

Linn Blohm, IK Sävehof

Maria Lindh, Önnereds HK

Vanessa Tellenmark, H 43/Lundagård

Alexandra Domeij, Spårvägens HF

Sara Johansson Örebro SK Handboll

Linn Hallberg, Önnereds HK

Clara Monti Danielsson, Lugi HF

Carin Strömberg, Skuru IK

Maria Adler, Lugi HF

Lina Larsson. Örebro SK Handboll

Linnéa Claeson, Skuru IK

Linn Larsson, Örebro SK Handboll

Ledare:

Camilla Eriksson, förbundskapten

Joachim Lundberg, biträdande förbundskapten

Robert Zetterquist, överledare

Ulrika Andersson-Moberg, fysioterapeut

Kul också att spelarna kommer från flera delar av Sverige, från söder, väst, öst och mitten. Det är också ett gott tecken. Som Lundabo så är jag naturligtvis glad över fyra spelare från Lund, två från Lugi och två från H43.

Nu närmar sig min semester slutet och samtidigt så närmar sig elitseriestarterna. Så nu är det dags för att sparka liv i den här bloggen igen. Jag tror dock tyvärr inte att jag som förra året kan leverera flera inlägg om dagen men min målsättning är att åtminstone kunna skriva ett antal i veckan.

Jag måste också säga att jag saknar Avbytarbänken som åtminstone triggade mitt handbollsintresse. Frågan är också om ökningen av handbollsbloggar, inklusive min egen, förra året bara var en tillfällighet och om de kommer att självdö.


Kommentarer
Postat av: Nelliesmamma

De dör bara om man inte vårdar dem... ;)



En bra blogg blir läst!!

2010-08-14 @ 11:21:38
URL: http://www.nelliesmamma.bloggagratis.se
Postat av: !

Hoppas inte du lägger ner. Ni som förra året startade andra generationens handbollsbloggar följer samma trend. Flera lägger ner efter 1-2 säsonger. Så var det förra gången 2006/2007 då många bloggar/krönikor poppade upp. Var själv aktiv då, men "orkade" bara 2 år.

2010-08-15 @ 10:50:35
Postat av: Tomas

Ja, Nelliesmamma. Sen gäller det att ha ett intressant innehåll att vårda. Din blogg lever utan att vara intressant.

2010-08-27 @ 07:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0