Äntligen

Där satt den äntligen! En plats i rampljuset för det svenska damlandslaget! Jag är så glad att damerna nu har två chanser att ta medalj! De är de verkligen värda. Dagens match tycker jag var en riktig kämpainsats. Det var länge så otroligt motigt i matchen. Det kändes som om laget aldrig skulle kunna komma i kapp, men så helt plötsligt föll allt på plats. Verkligen starkt jobbat!

Och Linnea Torstenssom som jag varit så kritisk mot var en riktig hjältinna idag. Så mycket stryk hon fick ta emot under hela matchen och ändå orkade hon att fortsätta att bara kötta på. Så jäkla bra hon var. Och faktiskt riktigt rutinerad

Och vilken avslutning Grubbström gjorde i målet. Hon spikade igen totalt på slutet när försvaret började fungera.

Och Anna-Maria Johansson gjorde också några viktiga mål när Sverige kom i kapp.

Nu vinner Sverige gruppen så då lär det väl bli Rumänien i semifinalen. Ännu ett lag som man traditionellt har svårt för. Jag hade hellre sett att man fått möta Danmark, trots deras hemmaplan, men nu får man istället bryta traditionen och slå rumänskorna. Omöjligt är det inte.

Europeiska handbollsförbundet har förresten klagat på den danska publikens uppförande. Och hotat att straffa Jan Pytlick om han fortsätter att försöka hetsa upp publiken. Danskarna är upprörda över kritiken, men jag tycker den är berättigad. Det är en sak att publiken buar men när danska landslagsledningen uppmanar publiken till att göra det så har man gått för långt.

De danska tjejerna får 100 000 DKR var om de vinner EM-finalen. Vad skulle de svenska tjejerna få? En blomsterkvast?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0